Zvjezdarnica Zagreb logo

Uvjeti korištenja astronomskih podataka

Astronomske podatke koje možete naći na našim mrežnim stranicama objavljeni su u najboljoj namjeri i nemaju snagu službenog dokumenta. Zvjezdarnica Zagreb – Zagrebački astronomski savez ne odgovara za eventualne greške u objavljenim podacima, te se ovime odriče svake odgovornosti i eventualne štete nastale njihovom uporabom.

Svi  podaci objavljeni na našim stranicama iskazani su po SEV-u osim ako nije drugačije navedeno. Kada je u upotrebi ljetno računanje vremena (SEV+1) navedenim podacima potrebno je dodati jedan sat. Odluku o uvođenju ljetnog vremena za određenu godinu donosi Vlada Republike Hrvatske. Uredbu Vlade Republike Hrvatske o ljetnom računanju vremena možete naći u “Narodnim novinama”.

Sve astronomske podatke koji su objavljeni na našim mrežnim stranicama računamo (ako nije drugačije navedeno) vlastitim programskim rješenjem i mogu se razlikovati od drugih izvora prvenstveno zbog različitih metoda izračuna. Osnova za izračun položaja tijela Sunčeva sustava su teorije položaja planeta i Mjeseca EPM2021 https://iaaras.ru/en/dept/ephemeris/epm/2021/ i/li JPL Efemeride planeta i Mjeseca DE440 https://ssd.jpl.nasa.gov/doc/Park.2021.AJ.DE440.pdf. Za izračun precesije i nutacije koristi se precesijsko nutacijski model IAU 2006/2000A (Wallace, P.T. & Capitaine, N., 2006, Astron.Astrophys. 459, 981; Mathews, P.M., Herring, T.A., Buffet, B.A. 2002, J.Geophys.Res. 107, B4.)